Gehaktrecepten-Gehaktbalrecepten.
De Vuurvlinder :: De Babbelhoek :: Allerlei :: Wat eten wij vandaag? :: Recepten
Pagina 1 van 1 • Deel •
Gehaktrecepten-Gehaktbalrecepten.
Iedereen heeft hét recept voor een lekkere gehaktbal....
Dit is de mijne:
1000 gram rundergehakt
1 ei
circa 4-5 eetlepels paneermeel
2 runderboullionblokjes.
Gehakt,paneermeel,ei en de verkruimelde boullionblokjes goed kneden.Hoe langer je kneed hoe soepeler de bal is.
Maak ongeveer 7-8-9 gelijke bollen
Klets zo`n bol op het aanrecht...(dan sla je de lucht eruit) doe dit ongeveer 3x per bol...
Maak je handen ietsjes vochtig(ik doe lauw water in de wasbak) en draai iedere bal mooi rond,zonder barstjes erin.
Soms pak ik de ijsschep,deze dompel ik in het lauwe water en schep bolletjes gehakt,dan heb je kleine gelijke balletjes.
Laat ondertussen croma of becel zachtjes smelten in een zwarte juspan.Is het bijna uitgebruist dan één voor één de ballen in de pan.
Zet het gas ietsjes hoger en blijf de ballen draaien,net zolang dat ze aan alle kanten mooi bruin zijn.
Doe dan de pan met de ballen op het laagste gaspitje een kwartiertje sudderen....Doe er dan een koffiekop warm water bij en laat het geheel nog een kwartiertje prutten...
Info:
Gehaktballen zijn de andere dag véél lekkerder,maak ze dan 1 dag van te voren.
Dit is de mijne:
1000 gram rundergehakt
1 ei
circa 4-5 eetlepels paneermeel
2 runderboullionblokjes.
Gehakt,paneermeel,ei en de verkruimelde boullionblokjes goed kneden.Hoe langer je kneed hoe soepeler de bal is.
Maak ongeveer 7-8-9 gelijke bollen
Klets zo`n bol op het aanrecht...(dan sla je de lucht eruit) doe dit ongeveer 3x per bol...
Maak je handen ietsjes vochtig(ik doe lauw water in de wasbak) en draai iedere bal mooi rond,zonder barstjes erin.
Soms pak ik de ijsschep,deze dompel ik in het lauwe water en schep bolletjes gehakt,dan heb je kleine gelijke balletjes.
Laat ondertussen croma of becel zachtjes smelten in een zwarte juspan.Is het bijna uitgebruist dan één voor één de ballen in de pan.
Zet het gas ietsjes hoger en blijf de ballen draaien,net zolang dat ze aan alle kanten mooi bruin zijn.
Doe dan de pan met de ballen op het laagste gaspitje een kwartiertje sudderen....Doe er dan een koffiekop warm water bij en laat het geheel nog een kwartiertje prutten...
Info:
Gehaktballen zijn de andere dag véél lekkerder,maak ze dan 1 dag van te voren.
Re: Gehaktrecepten-Gehaktbalrecepten.
ui er door heen
of indisgehakt is ook erg lekker
of indisgehakt is ook erg lekker

Word- Aantal berichten: 2490
Registratiedatum: 04-01-11
Leeftijd: 26
Ik doe op een kilo gehakt een of twee eitjes meer erin en inplaats van panneermeel week ik witbrood ( twee sneetjes op een pond) in een beetje melk, goed uitknijpen en erdoor mengen.
Erg lekker in rundergehakt is ook rozemarijn en thijm.
Erg lekker in rundergehakt is ook rozemarijn en thijm.

Loes- Aantal berichten: 7824
Registratiedatum: 30-08-10
Leeftijd: 56
Word,
ik doe soms in plaats van ui-heel fijn gesneden prei erdoor..
en Loes,ik zal dat eens doen met de kruiden die jij gebruikt..
Gehakt kun je eindeloos mee variëren..
ik doe soms in plaats van ui-heel fijn gesneden prei erdoor..
en Loes,ik zal dat eens doen met de kruiden die jij gebruikt..
Gehakt kun je eindeloos mee variëren..
Is ook zo.
Voorheen maakte ik er zelf gehakt codon bleu van; twee kleine ballen plat maken, ham en kaas erop, andere bal erop en de randen goed dicht maken en even dichtmaken met panneermeel.
Of ik maakte gewoon een bal, maakte daar een gat in en verstopte daarin een blokje kaas; was een verrassingsbal
Ooit ook eens een gekookt ei erin verstopt, ik was er niet echt dol op, teveel eiïg
Of ik bakte gewoon de gehaktballen en liet ze even smoren in jachtsaus, uit een zakje..erug lekker ook, heb je meteen een lekker jusje
Voorheen maakte ik er zelf gehakt codon bleu van; twee kleine ballen plat maken, ham en kaas erop, andere bal erop en de randen goed dicht maken en even dichtmaken met panneermeel.
Of ik maakte gewoon een bal, maakte daar een gat in en verstopte daarin een blokje kaas; was een verrassingsbal
Ooit ook eens een gekookt ei erin verstopt, ik was er niet echt dol op, teveel eiïg
Of ik bakte gewoon de gehaktballen en liet ze even smoren in jachtsaus, uit een zakje..erug lekker ook, heb je meteen een lekker jusje

Loes- Aantal berichten: 7824
Registratiedatum: 30-08-10
Leeftijd: 56
De Vuurvlinder :: De Babbelhoek :: Allerlei :: Wat eten wij vandaag? :: Recepten
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: